Presa, a patra curvă în stat!

Uitasem cum se face presă pe acasă! Cum apare un articol despre țărișoara noastră, musai sărim și noi de cur în sus să facem o știre. De această dată „francejii” de la National Geographic recomadă turiştilor, într-un număr special numit „101 circuite turistice“, o plimbare într-o căruţă trasă de boi şi plină de fân. Așa că hop și noi călare pe subiect, apoi fuguța la agentul de turism care este bucuros că prestigioasa revistă ne bagă în seamă dar conchide abrupt că ar fi greu de organizat o plimbare cu căruţa cu boi. Bineînțeles că nu lipsește din peisaj veșnicul șablon “Românii nu știu ce frumuseți au”.  Kill yourselves, dragi colegi!

Credeți cumva că această prostie se termină aici? Nicidecum. Articolul este ilustrat cu o fotografie înfățișând niște țărani și un car cu boi cu explicația Car cu boi FOTO: http://andreiciurcanu.wordpress.com.

01 adevarul 02 adevarul

Mă uit mai atent. Parcă seamănă cu o fotografie făcută de mine acu’ trei ani, cu confrații Justin și Eugen, când ne-am căcat pe noi de frig pe la Podeni, județul Mehedinți. Dar nu numai că seamănă, e identică. E fotografia mea.

06 blog elvis dobrescu galerie 07 fotografia mea

Furtul ăsta pe față mă întrigă, nu e vorba de pretenții financiare, ci de faptul că e munca mea. Așa că mă hotărăsc să îi scriu autoarei articolului.

03 adevarul comentarii

Iată ce îmi răspunde:  “Fotografia am gasit-o pe http://andreiciurcanu.wordpress.com (după un search pe Google), la fel cum văd că apare şi la acest articol postat pe Caţavenicii -http://www.catavencii.ro/Un-zilier-din-vaslui-a-acceptat-functia-de-prim-ministru_0_2933.html – , de aceea s-a menţionat sursa ei ca fiind de pe http://andreiciurcanu.wordpress.com. Corectarea sursei foto a fost deja făcută la acest articol. Poate că ar trebui să luaţi legătura cu posesorul blogului respectiv.”

Cum, și Cațavencii?! I can’t believe my eyes.

05 catavencii

În cele din urmă mă hotărăsc să arunc o privire si pe blogul acestui domn, Andrei Ciurcanu. Pare un ziarist serios, anchete grele, nu glumă… Găsesc și ceea ce mă interesează, fotografia mea, ilustrând un articol numit „Integrarea pe uliță”. Fără a cita sursa, autorul, nimic… Frumos îți șade, domnule ziarist!

04 blog andrei ciurcanu

O țară de plagiatori, de la prim-ministru în jos…

Lăsând furtișagurile astea deoparte, dacă vă era dor de fotoreportajul respectiv, îl găsiți aici

 

Leave a Reply

